هرچی بخوای هست

لطفا بدون نظر کپی نکن .شرعا وعرفا حرام می باشد

همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان+ تصاویر

 

همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان برگزار شد.

به گزارش سیروان نوین،همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان برگزار شد.

 

 


مدیر کل امور عشایری ایلام در جمع سران ایلات و طوایف سیروان:عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاوم

 
مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که عشایر از طرفی دارای تولیدات داخلی و زیاد و از طرفی مصرفی کم هستند.

به گزارش سیروان نوین، "علی سلیمی"، مدیر کل امور عشایری ایلام در جمع سران ایلات، طوایف و عشایر شهرستان سیروان گفت: جامعه عشایری در طول سرشماری های سال های گذشته علارغم کاهش نسبی جمعیت و خانوار های عشایری اما همواره در فرایند تولید و توسعه نقش بسازی دارند.

مدیر کل امور عشایری ایلام با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که عشایر از طرفی دارای تولید داخلی و زیاد و از طرفی مصرفی کم هستند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله جامعه عشایری استان ایلام یک جامعه پویا، مولد و تولید کننده است و وابستگی به خارج نداشته و به نوعی نیازهای خود را تامین می کنند.

سلیمی گفت: چه افتخاری بالاتر از این که امام (ره) در دیدار اجتماع عشایر کشور در اردیبهشت ماه 59؛ عشایر را ذخایر انقلاب دانستند و ایشان عشایر را در کنار سپاه، بسیج، ارتش می دیدند و این نگاه ویژه حضرت امام (ره) حاکی و نشانگر آن روحیه جنگ آوری، سلحشور و وفاداری عشایر به نظام و ارزش های انقلاب بوده است.

وی بیان کرد: عشایر در طول دوران انقلاب اسلامی همواره آماده حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و خاک میهن اسلامی بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده اند.

سلیمی اظهار کرد: شهدای عشایر نماد دین داری، وطن پرستی و ولایتمداری هستند و در همان روزهای آغازین جنگ و با همان سلاح های ابتدایی خود به فرمایشات حضرت امام (ره) لبیک گفته و وارد جنگ با دشمنان شدند و الحمدالله کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.

این مسئول با بیان اینکه عشایر نقش بسازی در اقتصاد استان و کشور دارند، عنوان کرد: عشایر در استان ایلام دارای 12 ایل، 32 طایفه مستقل و در 95 کانون استقرار دارند و دارای 10 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: حدود  یک میلیون و چهارصد هزار راس از دام های استان در اختیار عشایر است که سالانه بالغ بر هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز، نزدیک به 25 هزار و 178 تن شیر و 465 تن روغن حیوانی تولید می کنند.

مدیرکل امور عشایری ایلام افزود: ارزش اقتصادی این جامعه در طول سال بالغ بر 300 میلیارد تومان است و این جامعه نقش بسازی در عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضای مواد دامی دارند.

سلیمی یکی از مزیت های جامعه عشایری کاشت محصولات کشاورزی در قلمروهای ییلاقی و قشلاقی دانست و گفت: این اقدام از مزیت های خودکفایی این جامعه می باشد.

وی یکی دیگر از خصوصیات جامعه عشایری را حفاظت از مرزها برشمرد و اظهار کرد: نزدیک 60 درصد قلمروهای قشلاقی عشایر در حاشیه مرز قرار داشته و استقرار سیاه چادرهای عشایر در این مناطق می تواند هزینه پاسداری و حفاظت از مرزها را تا حدودی کاهش دهد.

این مسئول یکی از خصوصیات ویژه عشایری را عدم وجود  بیکاری در بین این جامعه دانست و تاکید کرد: در جامعه عشایری همه زنان و مردان مشغول فعالیت بوده و مفهوم بیکاری آن گونه که در بین سایر جامعه نمایان است در بین جامعه عشایری مفهومی ندارد.

سلیمی با اشاره به خدمات دهی مختلف به جامعه عشایری، عنوان کرد: آبرسانی سیار، تامین نهاده های دامی، تامین سوخت فسیلی، بهسازی جاده های عشایری، شناسایی مناطق مستعد، تامین مایحتاج، ارائه بیمه های دامی و ... از جمله خدماتی است که به جامعه عشایری استان در طول سال ارئه می شود.

 


رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهوری عراق:نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق ر

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند تأکید کردند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است.

به گزارش سیروان نوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند و با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت ملی در عراق گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت رساندن عراق به جایگاه شایسته خود استفاده شود.

ایشان با اشاره به ارتباط برادرانه، صمیمی و محبت آمیز دو ملت ایران و عراق با وجود 8 سال جنگ تحمیلی از سوی صدام با تحریک بیگانگان، آن را پدیده ای عجیب خواندند و افزودند: راهپیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه است به گونه ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار خرسندی از پیشرویهای اخیر در عراق و غلبه نسبتاً خوب بر فتنه داعش، بر لزوم مراقبت از وحدت کنونی در عراق تأکید کردند و افزودند: در ساختار تشکیلاتی حکومت عراق، رئیس جمهور از جایگاه خاصی برخوردار است و می تواند در کم کردن اختلافات و افزایش وحدت، نقش آفرینی مؤثری کند.

ایشان با اشاره به تلاش برخی طرفهای خارجی برای ایجاد اختلاف در عراق، خاطرنشان کردند: مردم عراق اعم از شیعه و سنی و کرد و عرب، قرنها است که بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما متأسفانه برخی کشورهای منطقه و همچنین بیگانگان به‌دنبال بزرگنمایی اختلاف ها هستند که باید در مقابل آن ایستاد و از هرگونه بهانه ای که زمینه ساز بروز اختلافات می شود، پرهیز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه عمومی عراق را زمینه ساز اظهارات مداخله جویانه بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا بگونه ای شود که امریکاییها به خود جرأت دهند تا به‌صورت علنی صحبت از تجزیه عراق بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: چرا باید کشوری همچون عراق که کشوری بزرگ، ثروتمند و صاحب تاریخ هزار ساله است، تجزیه و به مناطق کوچکتر تقسیم شود، تا همواره در معرض اختلاف و نزاع قرار گیرد.

ایشان افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله امریکا را براساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به امریکاییها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه عراق امروز بواسطه ملت بزرگ خود و همچنین جوانان توانمند و هوشیار، با عراق گذشته کاملاً متفاوت است، گفتند: جوانان عراق اکنون بیدار شده اند و به قدرت و توانایی خود پی برده اند و چنین جوانانی قطعاً زیر بار سلطه امریکا نخواهند رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای داوطلب مردمی عراق در جنگ با داعش را مظهر بارزِ بیداری و قدرت جوانان عراقی خواندند و تأکید کردند: باید از ظرفیت و توانایی های جوانان عراق برای رساندن این کشور به جایگاه شایسته خود بیش از پیش استفاده شود.

ایشان با تأکید بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و توانایی های علمی، فناوری، دفاعی و خدماتی خود به عراق، افزودند: باید تلاش شود تا سطح همکاریهای اقتصادی دو کشور ارتقاء بیشتری یابد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به جایگاه و نفوذ کلام حضرت آیت الله خامنه ای در میان مردم و مسئولان عراق به عنوان یک مجتهد و مرجع تقلید بزرگ، اشاره کرد و گفت: توصیه های جنابعالی درخصوص حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف در عراق، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور عراق از کمک های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در شرایط بسیار  سخت حمله داعش تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، گفت: ما خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور و استفاده از تجربیات و توانایی های ایران در زمینه های مختلف هستیم.

آقای فواد معصوم وضعیت عمومی عراق و انسجام و هماهنگی درونی را نسبت به گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: در مقابله با داعش نیز توفیقات زیادی به‌دست آمده و هماهنگی ارتش، نیروهای داوطلب و پیشمرگان کرد زمینه ساز ضربات سنگینی به داعش شده است.


رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان گردانهای رزمی بسیج:مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان

 
 
 
 
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: خطئه بسیج و اتهام تندروی به کسانی که بر اصالتها و ارزشها پای می‌فشرند تکمیل پروژه نفوذ است.

خبرگزاری فارس: مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان هدف پروژه نفوذند/ تخطئه بسیج و اتهام تندروی تکمیل پروژه نفوذ است
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده پر برکت و بالنده مجموعه ملّت» خواندند و ضمن تبیین روشهای دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی جبهه استکبار با «جبهه هویت خواه و استقلال طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه ی کرانه باختری عمل خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک 5 آذر سالروز فرمان تشکیل بسیج، آن را هنر امام(ره) و پدیده ای ابتکاری و مبارک خواندند و گفتند: تشکیل گروههای مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروههای مقاومت بعد از مرحله پیروزی باقی بمانند، بالنده تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.
رهبر انقلاب اسلامی در تعریف دقیق بسیج گفتند: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده مجموعه ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه خستگی ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می کنند و استعداد خود را بروز می دهند و از خطرات این راه نیز نمی هراسند.
حضرت آیت الله خامنه ای بروز و توسعه استعدادهای مردمی در قالب بسیج را یکی از حقایق شگفت آور بسیج خواندند و خاطرنشان کردند: علاوه بر سرداران نام آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته ای نیز که در عرصه علم و فناوری همچون شهدای هسته ای، کارهای بزرگی انجام داده و می‌دهند، در واقع بسیجی بوده و هستند.
ایشان از جمله ویژگیهای مهم بسیج را حضور در عرصه های مختلفِ نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: به مسئولان دولت سفارش کرده ام که در اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده شود اما فرماندهان بسیج باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از مواردِ بسیار لغزنده و از دام های دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی هدف بسیج از حضور در عرصه های مختلف را دفاع از آرمانها، ارزشها و هویت انقلابی و ملّی در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شیطان صفت» خواندند و گفتند: دولت امریکا امروز مظهر دشمنی استکبار با ملت ایران است.
ایشان با تأکید بر اینکه اکنون درگیری اصلی در عرصه جهانی میان جبهه¬ی حرکت استکباری به سردمداری امریکا و جبهه ی حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: استکبار علاوه بر سازمانها و دستگاههای سیاسی، از قدرت مالی و پشتوانه کمپانی ها و شرکت های بزرگ صهیونیستی برخوردار است و در واقع جبهه ی استکبار با استفاده از مثلثِ زر و زور و تزویر در حال برنامه ریزی مستمر است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تزویر در عملکرد دستگاههای سیاسی و دیپلماسی استکبار یعنی در همان حالی که به شما لبخند می زنند و شما را در آغوش می گیرند، خنجر خود را در قلبتان فرو می کنند.
ایشان با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوه های مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژه  «نفوذ» است.
رهبر انقلاب افزودند: برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفاده جناحی می شود البته اگر کسانی از آن استفاده جناحی می کنند، کار اشتباهی است، اما این حرفها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال طراحی و برنامه ریزی در این زمینه است.
رهبر انقلاب «نفوذ موردی» و «نفوذ شبکه ای و جریانی» را دو روش عمده طراحان و برنامه ریزان این پدیده برشمردند.
ایشان در تبیین نفوذ موردی که نمونه های زیادی در گذشته و حال دارد، خاطرنشان کردند: در این شیوه که در دستگاههای سیاسی، حکومتی و حتی دینی سابقه ای طولانی دارد، عناصر نفوذی با زدن ماسکِ رفتاری یا گفتاری و در چهره دوست، در خانه افراد مورد نظر یا دستگاه و تشکیلات فرد مسئول ورود می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای «جمع آوری اطلاعات» و «جاسوسی» را از جمله اهداف نفوذ موردی خواندند اما تأکید کردند: هدف مهمتری که در نفوذ موردی تعقیب می شود «تصمیم سازی» است.
ایشان افزودند: در روش تصمیم سازی، فرد نفوذی تلاش می کند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکتهای جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیمی را بگیرد و  حرکتی را انجام دهد که آنها می خواهند.
رهبر انقلاب «نفوذ جریانی و شبکه ای» را خطرناک تر از روشهای دیگر خواندند و افزودند: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله ی «پول و جاذبه های جنسی»، در درون ملّت و در داخل کشور شبکه سازی می کند تا آرمانها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه ای از افراد با هدفی دروغین، با روشهای متفاوت با هم مرتبط می شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود.
رهبر انقلاب این تغییر نگاه را زمینه ساز تغییر آرمانها، باورها و ارزشها دانستند و گفتند: به این ترتیب بیگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدفهای مشخص پروژه نفوذ خواندند و بار دیگر تأکید کردند: نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد.
ایشان «مسائل حاشیه ای» را مکمل جریان نفوذ خواندند و افزودند: در این قضیه، کسانی که بر ارزشها و اصالتها پای می فشرند به افراطی گری و تندروی متهم می شوند تا در سایه سکوت آنها و تضعیف تدریجی ارزشها و آرمانها، زمینه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه با انتقاد شدید از کسانی و جریانهایی که با اتهام افراطی گری، بسیج را تخطئه می کنند افزودند: نمی گوییم این افراد و جریانها، این کار را آگاهانه انجام می دهند اما با این اتهامات، دانسته یا ندانسته، خاکریز مستحکمِ بسیج را تضعیف و پروژه خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می کنند.
ایشان با توصیه و نصیحت به کسانی که از جایگاهها و تریبون های مختلف، حامیان اصالتها و بنیانهای انقلاب را تضعیف و تخطئه می کنند، افزودند: نباید هرکسی از ارزشها و محکمات انقلاب و امام(ره) گفت با اتهام جناحی گری و افراطی گری روبرو شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رشد و بالندگی و «تأثیرگذاری و برکات مستمر بسیج» خاطرنشان کردند: آینده بسیج، درخشان است اما باید مراقب آفاتی بود که بویژه از درون، درخت تنومند بسیج را تهدید می کند.
رهبر انقلاب غرور، غفلت ناشی از غرور و ورود به مسابقه زرق و برق دنیوی را از جمله آفات درونی دانستند که بسیج و بسیجیان باید کاملاً مراقب آنها باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین اولویتهای بسیج، تقوا و بصیرت را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید صحنه داخلی کشور، رد پای دشمنان و نقاط استحکام درونی را خوب درک کنیم و جایگاه رفیع و پر عزت ملّت ایران را در منطقه و جهان بشناسیم.


یادواره شهدای روستای چم روته سیروان برگزار شد + تصویر

 
یادواره شهدای روستای چم روته بخش مرکزی سیروان، تحت عنوان «آبروی محله» برگزار شد.

به گزارش سیروان نوین، همزمان با هفته بسیج، یادواره شهدای روستای چم روته بخش مرکزی شهرستان سیروان تحت عنوان «آبروی محله» با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران، بسیجیان و مردم شهید پرور روستای چم روته برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم دهنوی، مسئول حوزه نمایندگی سپاه ناحیه سیروان در این یادواره اظهار کرد: امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست و شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادندDownload Original

]">


اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان سیروان برگزار شد + تصاویر

همزمان با سالروز بسیج مستضعفین/
همزمان با ۵ آذرسالروز تأسیس بسیج مستضعفین ،بسیجیان شهرستان سیروان در قالب گردان های عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و حلقه های شجره طیبه صالحین در تجمعی عظیم گرد هم آمدند.

به گزارش سیروان نوین،همزمان با ۵ آذرسالروز تأسیس بسیج مستضعفین ،بسیجیان شهرستان سیروان در قالب گردانه ای عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و حلقه های شجره طیبه صالحین در تجمعی عظیم گرد هم آمدندDownload Original

]">


غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شهرستان سیروان + تصویر

 

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، با حضور مسئولین شهرستان و اقشار مختلف بسیج، مزار شهدای شهرستان سیروان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش سیروان نوین،ظهر امروز در آخرین روز از هفته بزرگداشت بسیج، با حضور گسترده اقشار مختلف بسیجیان و مسئولین ارگان‌ها و نهادهای شهرستان سیروان، مزار شهدای این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

 


عوامل سقوط حكومت ها (2)

تفرقه و اختلاف

یکی دیگر از عوامل سقوط حکومت ها تفرقه و اختلاف است . یکی بودن و با هم بودن به حدی ارزشمند است که در قران کریم آمده است:« و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» و نیز آمده است :« اطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم ...»؛ از خدا و رسولش اطاعت کنید .از درگیری ونزاع اجتناب کنید که سست خواهید شد و قدرتتان را از دست خواهید داد.

اختلاف و تفرقه از مهمترین ابزار پیشرفت استکبار و معاندین دین در جوامع اسلامی است.آنان بارها تجربه کرده اند که اگر جهان اسلام را به جان هم بیندازند ، زمینه فروش تجهیزات نظامی خود را فراهم می کنند و به هر اندازه در این زمینه موفق شوند ، زمینه  نفوذ کردن پیدا می کنند.متاسفانه باید اعتراف کرد تفرقه و اختلاف در دنیای مسلمانان موج می زند .اسرائیل خبیثی که دشمن همه مسلمانان است و هر روز خانه را بر سر فلسطینی ها خراب می کند و آنها را اسیر و زندان و شهید می کند با هماهنگی های رژیم عربستان مهمات جنگی را تحویل مزدوران عربستانی می دهد تا مبارزان یمنی را از پای در بیاورد! متاسفانه برخی از جوانان دنیای اسلام به جای آن که بلندی های جولان را از رژیم جعلی اسرائیل پس بگیرند ، اسیر تعلیمات وهابیت  و نقشه های شوم دشمنان دین شده اند .آنان در مقابل وجوه دریافتی از آل سعود الله اکبر گویان به سربریدن مسلمانان و شیعیان مشغول شده اند!

هنر پيامبران خداوند از آدم  تا خاتم همين است كه ريشه اختلافات را از جامعه بشرى بزدايند و نقاط مشترك فكرى افراد را پرورش دهند تا امت پاينده و زوال ناپذير پديد آورند: «شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا و الذى اوحينا اليك و ما وصينا به ابراهيم و موسى و عيسى ان اقيموا الدين و لا تفرقوا فيه » ؛ دينى را براى شما راه نمود كه به نوح توصيه كرده بود و آنچه به تو وحى فرستاديم و به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم آن است كه : دين را بر پاى داريد و در آن تفرقه ننماييد.

تفرقه و اختلاف ضدیت با فرمان خداوند متعال  واز مهم ترین عوامل سقوط جامعه است . سند این ضدیت آیه ی « و لا تكونوا كالذين تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البينات و اولئك لهم عذاب عظيم » ؛  مانند كسانى نباشيد كه بعد از آمدن دلايل روشن - فرمان هاى خدا - راه تفرقه و اختلاف را پيش گرفتند. آنان گرفتار عذاب اليم و دردناك شدند

امام على عليه السلام  از تفرقه مى نالد: « فيا عجبا - والله - يميت القلب و يلجب الهم من اجتماع هولاء القوم على باطلهم ، و تفرقكم عن حقكم » ؛ چه شگفت انگيز است - به خدا قسم - اجتماع اين گروه - باند معاويه - بر باطلشان و تفرقه و جدايى شما از يكديگر در حقتان ، قلب انسان را مى ميراند و اندوه و غم را به طرف انسان مى كشاند. به یقین اطاعت از رهبرى اجازه نمى دهد كه زمينه جدايى و تفرقه پديد آيد.

در بعد داخلی نیز باید از اختلاف و تفرقه خود داری کرد و نباید دشمنان واقعی نظام را فراموش کرد و به مسائل باندی و جناحی و بزرگ نشان دادن اختلاف سلیقه ها پرداخت.استادآیت الله جوادی آملی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند این وحدت زمانی اتفاق خواهد افتاد که دو قشر دانشجویان و طلبه ها خودسازی داشته باشند » .به یقین آرامش و اتحاد زمانی گستره ای گسترده و ابدی خواهد داشت که خودشناسی و تهذیب نفس در میان بزرگان جناح ها ظهور و وجودی دائمی داشته باشد.گوش دادن به نصایح مقام معظم رهبری نیز برای همیشه راهگشا خواهد بود.

 


عوامل سقوط حكومت ها (2)

تفرقه و اختلاف

یکی دیگر از عوامل سقوط حکومت ها تفرقه و اختلاف است . یکی بودن و با هم بودن به حدی ارزشمند است که در قران کریم آمده است:« و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» و نیز آمده است :« اطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم ...»؛ از خدا و رسولش اطاعت کنید .از درگیری ونزاع اجتناب کنید که سست خواهید شد و قدرتتان را از دست خواهید داد.

اختلاف و تفرقه از مهمترین ابزار پیشرفت استکبار و معاندین دین در جوامع اسلامی است.آنان بارها تجربه کرده اند که اگر جهان اسلام را به جان هم بیندازند ، زمینه فروش تجهیزات نظامی خود را فراهم می کنند و به هر اندازه در این زمینه موفق شوند ، زمینه  نفوذ کردن پیدا می کنند.متاسفانه باید اعتراف کرد تفرقه و اختلاف در دنیای مسلمانان موج می زند .اسرائیل خبیثی که دشمن همه مسلمانان است و هر روز خانه را بر سر فلسطینی ها خراب می کند و آنها را اسیر و زندان و شهید می کند با هماهنگی های رژیم عربستان مهمات جنگی را تحویل مزدوران عربستانی می دهد تا مبارزان یمنی را از پای در بیاورد! متاسفانه برخی از جوانان دنیای اسلام به جای آن که بلندی های جولان را از رژیم جعلی اسرائیل پس بگیرند ، اسیر تعلیمات وهابیت  و نقشه های شوم دشمنان دین شده اند .آنان در مقابل وجوه دریافتی از آل سعود الله اکبر گویان به سربریدن مسلمانان و شیعیان مشغول شده اند!

هنر پيامبران خداوند از آدم  تا خاتم همين است كه ريشه اختلافات را از جامعه بشرى بزدايند و نقاط مشترك فكرى افراد را پرورش دهند تا امت پاينده و زوال ناپذير پديد آورند: «شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا و الذى اوحينا اليك و ما وصينا به ابراهيم و موسى و عيسى ان اقيموا الدين و لا تفرقوا فيه » ؛ دينى را براى شما راه نمود كه به نوح توصيه كرده بود و آنچه به تو وحى فرستاديم و به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم آن است كه : دين را بر پاى داريد و در آن تفرقه ننماييد.

تفرقه و اختلاف ضدیت با فرمان خداوند متعال  واز مهم ترین عوامل سقوط جامعه است . سند این ضدیت آیه ی « و لا تكونوا كالذين تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البينات و اولئك لهم عذاب عظيم » ؛  مانند كسانى نباشيد كه بعد از آمدن دلايل روشن - فرمان هاى خدا - راه تفرقه و اختلاف را پيش گرفتند. آنان گرفتار عذاب اليم و دردناك شدند

امام على عليه السلام  از تفرقه مى نالد: « فيا عجبا - والله - يميت القلب و يلجب الهم من اجتماع هولاء القوم على باطلهم ، و تفرقكم عن حقكم » ؛ چه شگفت انگيز است - به خدا قسم - اجتماع اين گروه - باند معاويه - بر باطلشان و تفرقه و جدايى شما از يكديگر در حقتان ، قلب انسان را مى ميراند و اندوه و غم را به طرف انسان مى كشاند. به یقین اطاعت از رهبرى اجازه نمى دهد كه زمينه جدايى و تفرقه پديد آيد.

در بعد داخلی نیز باید از اختلاف و تفرقه خود داری کرد و نباید دشمنان واقعی نظام را فراموش کرد و به مسائل باندی و جناحی و بزرگ نشان دادن اختلاف سلیقه ها پرداخت.استادآیت الله جوادی آملی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند این وحدت زمانی اتفاق خواهد افتاد که دو قشر دانشجویان و طلبه ها خودسازی داشته باشند » .به یقین آرامش و اتحاد زمانی گستره ای گسترده و ابدی خواهد داشت که خودشناسی و تهذیب نفس در میان بزرگان جناح ها ظهور و وجودی دائمی داشته باشد.گوش دادن به نصایح مقام معظم رهبری نیز برای همیشه راهگشا خواهد بود.

 


سردار سلامی ذز مرز مهران:امنیت کامل در مرزها برای زوار برقرار است/ لزوم توجه مسئولان استان به زیرساخ

 
سردار سلامی گفت: الحمدالله با تلاش های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرز وجود داشته و امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است.

به گزارش سیروان نوین، سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزمی ايلام بيدار مستقر در مرز مهران مرز مهران را امن دانست و گفت: الحمدالله با تلاش های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرز وجود داشته و امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است.

وی اظهار کرد: براساس گزارشات دریافتی در آنسوی مرز در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود نداشته و تسلط اطلاعاتی کافی وجود دارد.

جانشین ستاد کل سپاه افزود: همه مجموعه ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم تکریم و احترام زوار آنگونه که شایسته آنها بوده ایجاد شود.

سردار سلامی با شاره به خدمات انجام گرفته در مرز مهران تصریح کرد: سپاه با تمام توان در حال خدمات رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی شش هزار نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صدها دستگاه خودرو ترابری در هر لحظه از شبانه روز برای آسودگی این عزیزان تلاش می کند.

وی در خصوص امکانات زیر ساختی مهران اظهار داشت: ازدحام و استقبال چشمگیر مردم به گونه ای بوده که روند خدمت رسانی را با مشکل مواجه کرده و البته همه در تلاشند این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

جانشین ستاد کل سپاه افزود: موضوع زوار در مهران یک پدیده دائمی و همیشگی بوده و می طلب که مسئولان استان برای ایجاد زیرساخت های لازم تلاش نمایند.

 


همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان+ تصاویر

 

همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان برگزار شد.

به گزارش سیروان نوین،همایش هم اندیشی سران ایلات و طوایف سیروان برگزار شد.

 

 


مدیر کل امور عشایری ایلام در جمع سران ایلات و طوایف سیروان:عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاوم

 
مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که عشایر از طرفی دارای تولیدات داخلی و زیاد و از طرفی مصرفی کم هستند.

به گزارش سیروان نوین، "علی سلیمی"، مدیر کل امور عشایری ایلام در جمع سران ایلات، طوایف و عشایر شهرستان سیروان گفت: جامعه عشایری در طول سرشماری های سال های گذشته علارغم کاهش نسبی جمعیت و خانوار های عشایری اما همواره در فرایند تولید و توسعه نقش بسازی دارند.

مدیر کل امور عشایری ایلام با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: عشایر انصافاً از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که عشایر از طرفی دارای تولید داخلی و زیاد و از طرفی مصرفی کم هستند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله جامعه عشایری استان ایلام یک جامعه پویا، مولد و تولید کننده است و وابستگی به خارج نداشته و به نوعی نیازهای خود را تامین می کنند.

سلیمی گفت: چه افتخاری بالاتر از این که امام (ره) در دیدار اجتماع عشایر کشور در اردیبهشت ماه 59؛ عشایر را ذخایر انقلاب دانستند و ایشان عشایر را در کنار سپاه، بسیج، ارتش می دیدند و این نگاه ویژه حضرت امام (ره) حاکی و نشانگر آن روحیه جنگ آوری، سلحشور و وفاداری عشایر به نظام و ارزش های انقلاب بوده است.

وی بیان کرد: عشایر در طول دوران انقلاب اسلامی همواره آماده حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و خاک میهن اسلامی بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده اند.

سلیمی اظهار کرد: شهدای عشایر نماد دین داری، وطن پرستی و ولایتمداری هستند و در همان روزهای آغازین جنگ و با همان سلاح های ابتدایی خود به فرمایشات حضرت امام (ره) لبیک گفته و وارد جنگ با دشمنان شدند و الحمدالله کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشتند.

این مسئول با بیان اینکه عشایر نقش بسازی در اقتصاد استان و کشور دارند، عنوان کرد: عشایر در استان ایلام دارای 12 ایل، 32 طایفه مستقل و در 95 کانون استقرار دارند و دارای 10 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: حدود  یک میلیون و چهارصد هزار راس از دام های استان در اختیار عشایر است که سالانه بالغ بر هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز، نزدیک به 25 هزار و 178 تن شیر و 465 تن روغن حیوانی تولید می کنند.

مدیرکل امور عشایری ایلام افزود: ارزش اقتصادی این جامعه در طول سال بالغ بر 300 میلیارد تومان است و این جامعه نقش بسازی در عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضای مواد دامی دارند.

سلیمی یکی از مزیت های جامعه عشایری کاشت محصولات کشاورزی در قلمروهای ییلاقی و قشلاقی دانست و گفت: این اقدام از مزیت های خودکفایی این جامعه می باشد.

وی یکی دیگر از خصوصیات جامعه عشایری را حفاظت از مرزها برشمرد و اظهار کرد: نزدیک 60 درصد قلمروهای قشلاقی عشایر در حاشیه مرز قرار داشته و استقرار سیاه چادرهای عشایر در این مناطق می تواند هزینه پاسداری و حفاظت از مرزها را تا حدودی کاهش دهد.

این مسئول یکی از خصوصیات ویژه عشایری را عدم وجود  بیکاری در بین این جامعه دانست و تاکید کرد: در جامعه عشایری همه زنان و مردان مشغول فعالیت بوده و مفهوم بیکاری آن گونه که در بین سایر جامعه نمایان است در بین جامعه عشایری مفهومی ندارد.

سلیمی با اشاره به خدمات دهی مختلف به جامعه عشایری، عنوان کرد: آبرسانی سیار، تامین نهاده های دامی، تامین سوخت فسیلی، بهسازی جاده های عشایری، شناسایی مناطق مستعد، تامین مایحتاج، ارائه بیمه های دامی و ... از جمله خدماتی است که به جامعه عشایری استان در طول سال ارئه می شود.

 


رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهوری عراق:نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق ر

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه نباید اجازه داد آمریکایی‌ها جرأت صحبت کردن درباره تجزیه عراق را پیدا کنند تأکید کردند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است.

به گزارش سیروان نوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند و با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت ملی در عراق گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت رساندن عراق به جایگاه شایسته خود استفاده شود.

ایشان با اشاره به ارتباط برادرانه، صمیمی و محبت آمیز دو ملت ایران و عراق با وجود 8 سال جنگ تحمیلی از سوی صدام با تحریک بیگانگان، آن را پدیده ای عجیب خواندند و افزودند: راهپیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه است به گونه ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اظهار خرسندی از پیشرویهای اخیر در عراق و غلبه نسبتاً خوب بر فتنه داعش، بر لزوم مراقبت از وحدت کنونی در عراق تأکید کردند و افزودند: در ساختار تشکیلاتی حکومت عراق، رئیس جمهور از جایگاه خاصی برخوردار است و می تواند در کم کردن اختلافات و افزایش وحدت، نقش آفرینی مؤثری کند.

ایشان با اشاره به تلاش برخی طرفهای خارجی برای ایجاد اختلاف در عراق، خاطرنشان کردند: مردم عراق اعم از شیعه و سنی و کرد و عرب، قرنها است که بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما متأسفانه برخی کشورهای منطقه و همچنین بیگانگان به‌دنبال بزرگنمایی اختلاف ها هستند که باید در مقابل آن ایستاد و از هرگونه بهانه ای که زمینه ساز بروز اختلافات می شود، پرهیز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه عمومی عراق را زمینه ساز اظهارات مداخله جویانه بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا بگونه ای شود که امریکاییها به خود جرأت دهند تا به‌صورت علنی صحبت از تجزیه عراق بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: چرا باید کشوری همچون عراق که کشوری بزرگ، ثروتمند و صاحب تاریخ هزار ساله است، تجزیه و به مناطق کوچکتر تقسیم شود، تا همواره در معرض اختلاف و نزاع قرار گیرد.

ایشان افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله امریکا را براساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به امریکاییها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه عراق امروز بواسطه ملت بزرگ خود و همچنین جوانان توانمند و هوشیار، با عراق گذشته کاملاً متفاوت است، گفتند: جوانان عراق اکنون بیدار شده اند و به قدرت و توانایی خود پی برده اند و چنین جوانانی قطعاً زیر بار سلطه امریکا نخواهند رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای داوطلب مردمی عراق در جنگ با داعش را مظهر بارزِ بیداری و قدرت جوانان عراقی خواندند و تأکید کردند: باید از ظرفیت و توانایی های جوانان عراق برای رساندن این کشور به جایگاه شایسته خود بیش از پیش استفاده شود.

ایشان با تأکید بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و توانایی های علمی، فناوری، دفاعی و خدماتی خود به عراق، افزودند: باید تلاش شود تا سطح همکاریهای اقتصادی دو کشور ارتقاء بیشتری یابد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای فواد معصوم رئیس جمهور عراق با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به جایگاه و نفوذ کلام حضرت آیت الله خامنه ای در میان مردم و مسئولان عراق به عنوان یک مجتهد و مرجع تقلید بزرگ، اشاره کرد و گفت: توصیه های جنابعالی درخصوص حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف در عراق، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهور عراق از کمک های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در شرایط بسیار  سخت حمله داعش تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، گفت: ما خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور و استفاده از تجربیات و توانایی های ایران در زمینه های مختلف هستیم.

آقای فواد معصوم وضعیت عمومی عراق و انسجام و هماهنگی درونی را نسبت به گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: در مقابله با داعش نیز توفیقات زیادی به‌دست آمده و هماهنگی ارتش، نیروهای داوطلب و پیشمرگان کرد زمینه ساز ضربات سنگینی به داعش شده است.


رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان گردانهای رزمی بسیج:مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان

 
 
 
 
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: خطئه بسیج و اتهام تندروی به کسانی که بر اصالتها و ارزشها پای می‌فشرند تکمیل پروژه نفوذ است.

خبرگزاری فارس: مسئولان، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان هدف پروژه نفوذند/ تخطئه بسیج و اتهام تندروی تکمیل پروژه نفوذ است
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نماینده پر برکت و بالنده مجموعه ملّت» خواندند و ضمن تبیین روشهای دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی جبهه استکبار با «جبهه هویت خواه و استقلال طلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان به ویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضه ی کرانه باختری عمل خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک 5 آذر سالروز فرمان تشکیل بسیج، آن را هنر امام(ره) و پدیده ای ابتکاری و مبارک خواندند و گفتند: تشکیل گروههای مقاومت در برخی کشورها و در دوران مبارزه با اختناق، سابقه داشته است اما اینکه گروههای مقاومت بعد از مرحله پیروزی باقی بمانند، بالنده تر شوند و از لحاظ کمیّت و کیفیّت توسعه یابند فقط مخصوص بسیج است.
رهبر انقلاب اسلامی در تعریف دقیق بسیج گفتند: بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده مجموعه ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه خستگی ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می کنند و استعداد خود را بروز می دهند و از خطرات این راه نیز نمی هراسند.
حضرت آیت الله خامنه ای بروز و توسعه استعدادهای مردمی در قالب بسیج را یکی از حقایق شگفت آور بسیج خواندند و خاطرنشان کردند: علاوه بر سرداران نام آور و بزرگ دفاع مقدس، افراد برجسته ای نیز که در عرصه علم و فناوری همچون شهدای هسته ای، کارهای بزرگی انجام داده و می‌دهند، در واقع بسیجی بوده و هستند.
ایشان از جمله ویژگیهای مهم بسیج را حضور در عرصه های مختلفِ نظامی، علمی، فناوری، هنری، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: به مسئولان دولت سفارش کرده ام که در اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بسیج استفاده شود اما فرماندهان بسیج باید بسیار مراقب باشند زیرا مسائل مالی و اقتصادی از مواردِ بسیار لغزنده و از دام های دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی هدف بسیج از حضور در عرصه های مختلف را دفاع از آرمانها، ارزشها و هویت انقلابی و ملّی در مقابل دشمن «غدار، زرنگ، متقلّب و شیطان صفت» خواندند و گفتند: دولت امریکا امروز مظهر دشمنی استکبار با ملت ایران است.
ایشان با تأکید بر اینکه اکنون درگیری اصلی در عرصه جهانی میان جبهه¬ی حرکت استکباری به سردمداری امریکا و جبهه ی حرکت ارزشی و استقلال ملی و هویتی با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزودند: استکبار علاوه بر سازمانها و دستگاههای سیاسی، از قدرت مالی و پشتوانه کمپانی ها و شرکت های بزرگ صهیونیستی برخوردار است و در واقع جبهه ی استکبار با استفاده از مثلثِ زر و زور و تزویر در حال برنامه ریزی مستمر است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تزویر در عملکرد دستگاههای سیاسی و دیپلماسی استکبار یعنی در همان حالی که به شما لبخند می زنند و شما را در آغوش می گیرند، خنجر خود را در قلبتان فرو می کنند.
ایشان با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوه های مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژه  «نفوذ» است.
رهبر انقلاب افزودند: برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفاده جناحی می شود البته اگر کسانی از آن استفاده جناحی می کنند، کار اشتباهی است، اما این حرفها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال طراحی و برنامه ریزی در این زمینه است.
رهبر انقلاب «نفوذ موردی» و «نفوذ شبکه ای و جریانی» را دو روش عمده طراحان و برنامه ریزان این پدیده برشمردند.
ایشان در تبیین نفوذ موردی که نمونه های زیادی در گذشته و حال دارد، خاطرنشان کردند: در این شیوه که در دستگاههای سیاسی، حکومتی و حتی دینی سابقه ای طولانی دارد، عناصر نفوذی با زدن ماسکِ رفتاری یا گفتاری و در چهره دوست، در خانه افراد مورد نظر یا دستگاه و تشکیلات فرد مسئول ورود می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای «جمع آوری اطلاعات» و «جاسوسی» را از جمله اهداف نفوذ موردی خواندند اما تأکید کردند: هدف مهمتری که در نفوذ موردی تعقیب می شود «تصمیم سازی» است.
ایشان افزودند: در روش تصمیم سازی، فرد نفوذی تلاش می کند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکتهای جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیمی را بگیرد و  حرکتی را انجام دهد که آنها می خواهند.
رهبر انقلاب «نفوذ جریانی و شبکه ای» را خطرناک تر از روشهای دیگر خواندند و افزودند: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیله ی «پول و جاذبه های جنسی»، در درون ملّت و در داخل کشور شبکه سازی می کند تا آرمانها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه ای از افراد با هدفی دروغین، با روشهای متفاوت با هم مرتبط می شوند تا نگاه آنها به مسائل مختلف به تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود.
رهبر انقلاب این تغییر نگاه را زمینه ساز تغییر آرمانها، باورها و ارزشها دانستند و گفتند: به این ترتیب بیگانگان، بدون شناخته شدن و به خطر افتادن، اهداف خود را محقق می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدفهای مشخص پروژه نفوذ خواندند و بار دیگر تأکید کردند: نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد.
ایشان «مسائل حاشیه ای» را مکمل جریان نفوذ خواندند و افزودند: در این قضیه، کسانی که بر ارزشها و اصالتها پای می فشرند به افراطی گری و تندروی متهم می شوند تا در سایه سکوت آنها و تضعیف تدریجی ارزشها و آرمانها، زمینه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.
رهبر انقلاب در همین زمینه با انتقاد شدید از کسانی و جریانهایی که با اتهام افراطی گری، بسیج را تخطئه می کنند افزودند: نمی گوییم این افراد و جریانها، این کار را آگاهانه انجام می دهند اما با این اتهامات، دانسته یا ندانسته، خاکریز مستحکمِ بسیج را تضعیف و پروژه خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می کنند.
ایشان با توصیه و نصیحت به کسانی که از جایگاهها و تریبون های مختلف، حامیان اصالتها و بنیانهای انقلاب را تضعیف و تخطئه می کنند، افزودند: نباید هرکسی از ارزشها و محکمات انقلاب و امام(ره) گفت با اتهام جناحی گری و افراطی گری روبرو شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رشد و بالندگی و «تأثیرگذاری و برکات مستمر بسیج» خاطرنشان کردند: آینده بسیج، درخشان است اما باید مراقب آفاتی بود که بویژه از درون، درخت تنومند بسیج را تهدید می کند.
رهبر انقلاب غرور، غفلت ناشی از غرور و ورود به مسابقه زرق و برق دنیوی را از جمله آفات درونی دانستند که بسیج و بسیجیان باید کاملاً مراقب آنها باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین اولویتهای بسیج، تقوا و بصیرت را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید صحنه داخلی کشور، رد پای دشمنان و نقاط استحکام درونی را خوب درک کنیم و جایگاه رفیع و پر عزت ملّت ایران را در منطقه و جهان بشناسیم.


یادواره شهدای روستای چم روته سیروان برگزار شد + تصویر

 
یادواره شهدای روستای چم روته بخش مرکزی سیروان، تحت عنوان «آبروی محله» برگزار شد.

به گزارش سیروان نوین، همزمان با هفته بسیج، یادواره شهدای روستای چم روته بخش مرکزی شهرستان سیروان تحت عنوان «آبروی محله» با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران، بسیجیان و مردم شهید پرور روستای چم روته برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم دهنوی، مسئول حوزه نمایندگی سپاه ناحیه سیروان در این یادواره اظهار کرد: امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست و شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادندDownload Original

]">


اجتماع عظیم بسیجیان شهرستان سیروان برگزار شد + تصاویر

همزمان با سالروز بسیج مستضعفین/
همزمان با ۵ آذرسالروز تأسیس بسیج مستضعفین ،بسیجیان شهرستان سیروان در قالب گردان های عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و حلقه های شجره طیبه صالحین در تجمعی عظیم گرد هم آمدند.

به گزارش سیروان نوین،همزمان با ۵ آذرسالروز تأسیس بسیج مستضعفین ،بسیجیان شهرستان سیروان در قالب گردانه ای عاشورا، الزهرا، بیت المقدس و حلقه های شجره طیبه صالحین در تجمعی عظیم گرد هم آمدندDownload Original

]">


غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای شهرستان سیروان + تصویر

 

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، با حضور مسئولین شهرستان و اقشار مختلف بسیج، مزار شهدای شهرستان سیروان غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش سیروان نوین،ظهر امروز در آخرین روز از هفته بزرگداشت بسیج، با حضور گسترده اقشار مختلف بسیجیان و مسئولین ارگان‌ها و نهادهای شهرستان سیروان، مزار شهدای این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

 


عوامل سقوط حكومت ها (2)

تفرقه و اختلاف

یکی دیگر از عوامل سقوط حکومت ها تفرقه و اختلاف است . یکی بودن و با هم بودن به حدی ارزشمند است که در قران کریم آمده است:« و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» و نیز آمده است :« اطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم ...»؛ از خدا و رسولش اطاعت کنید .از درگیری ونزاع اجتناب کنید که سست خواهید شد و قدرتتان را از دست خواهید داد.

اختلاف و تفرقه از مهمترین ابزار پیشرفت استکبار و معاندین دین در جوامع اسلامی است.آنان بارها تجربه کرده اند که اگر جهان اسلام را به جان هم بیندازند ، زمینه فروش تجهیزات نظامی خود را فراهم می کنند و به هر اندازه در این زمینه موفق شوند ، زمینه  نفوذ کردن پیدا می کنند.متاسفانه باید اعتراف کرد تفرقه و اختلاف در دنیای مسلمانان موج می زند .اسرائیل خبیثی که دشمن همه مسلمانان است و هر روز خانه را بر سر فلسطینی ها خراب می کند و آنها را اسیر و زندان و شهید می کند با هماهنگی های رژیم عربستان مهمات جنگی را تحویل مزدوران عربستانی می دهد تا مبارزان یمنی را از پای در بیاورد! متاسفانه برخی از جوانان دنیای اسلام به جای آن که بلندی های جولان را از رژیم جعلی اسرائیل پس بگیرند ، اسیر تعلیمات وهابیت  و نقشه های شوم دشمنان دین شده اند .آنان در مقابل وجوه دریافتی از آل سعود الله اکبر گویان به سربریدن مسلمانان و شیعیان مشغول شده اند!

هنر پيامبران خداوند از آدم  تا خاتم همين است كه ريشه اختلافات را از جامعه بشرى بزدايند و نقاط مشترك فكرى افراد را پرورش دهند تا امت پاينده و زوال ناپذير پديد آورند: «شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا و الذى اوحينا اليك و ما وصينا به ابراهيم و موسى و عيسى ان اقيموا الدين و لا تفرقوا فيه » ؛ دينى را براى شما راه نمود كه به نوح توصيه كرده بود و آنچه به تو وحى فرستاديم و به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم آن است كه : دين را بر پاى داريد و در آن تفرقه ننماييد.

تفرقه و اختلاف ضدیت با فرمان خداوند متعال  واز مهم ترین عوامل سقوط جامعه است . سند این ضدیت آیه ی « و لا تكونوا كالذين تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البينات و اولئك لهم عذاب عظيم » ؛  مانند كسانى نباشيد كه بعد از آمدن دلايل روشن - فرمان هاى خدا - راه تفرقه و اختلاف را پيش گرفتند. آنان گرفتار عذاب اليم و دردناك شدند

امام على عليه السلام  از تفرقه مى نالد: « فيا عجبا - والله - يميت القلب و يلجب الهم من اجتماع هولاء القوم على باطلهم ، و تفرقكم عن حقكم » ؛ چه شگفت انگيز است - به خدا قسم - اجتماع اين گروه - باند معاويه - بر باطلشان و تفرقه و جدايى شما از يكديگر در حقتان ، قلب انسان را مى ميراند و اندوه و غم را به طرف انسان مى كشاند. به یقین اطاعت از رهبرى اجازه نمى دهد كه زمينه جدايى و تفرقه پديد آيد.

در بعد داخلی نیز باید از اختلاف و تفرقه خود داری کرد و نباید دشمنان واقعی نظام را فراموش کرد و به مسائل باندی و جناحی و بزرگ نشان دادن اختلاف سلیقه ها پرداخت.استادآیت الله جوادی آملی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند این وحدت زمانی اتفاق خواهد افتاد که دو قشر دانشجویان و طلبه ها خودسازی داشته باشند » .به یقین آرامش و اتحاد زمانی گستره ای گسترده و ابدی خواهد داشت که خودشناسی و تهذیب نفس در میان بزرگان جناح ها ظهور و وجودی دائمی داشته باشد.گوش دادن به نصایح مقام معظم رهبری نیز برای همیشه راهگشا خواهد بود.

 


عوامل سقوط حكومت ها (2)

تفرقه و اختلاف

یکی دیگر از عوامل سقوط حکومت ها تفرقه و اختلاف است . یکی بودن و با هم بودن به حدی ارزشمند است که در قران کریم آمده است:« و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» و نیز آمده است :« اطيعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم ...»؛ از خدا و رسولش اطاعت کنید .از درگیری ونزاع اجتناب کنید که سست خواهید شد و قدرتتان را از دست خواهید داد.

اختلاف و تفرقه از مهمترین ابزار پیشرفت استکبار و معاندین دین در جوامع اسلامی است.آنان بارها تجربه کرده اند که اگر جهان اسلام را به جان هم بیندازند ، زمینه فروش تجهیزات نظامی خود را فراهم می کنند و به هر اندازه در این زمینه موفق شوند ، زمینه  نفوذ کردن پیدا می کنند.متاسفانه باید اعتراف کرد تفرقه و اختلاف در دنیای مسلمانان موج می زند .اسرائیل خبیثی که دشمن همه مسلمانان است و هر روز خانه را بر سر فلسطینی ها خراب می کند و آنها را اسیر و زندان و شهید می کند با هماهنگی های رژیم عربستان مهمات جنگی را تحویل مزدوران عربستانی می دهد تا مبارزان یمنی را از پای در بیاورد! متاسفانه برخی از جوانان دنیای اسلام به جای آن که بلندی های جولان را از رژیم جعلی اسرائیل پس بگیرند ، اسیر تعلیمات وهابیت  و نقشه های شوم دشمنان دین شده اند .آنان در مقابل وجوه دریافتی از آل سعود الله اکبر گویان به سربریدن مسلمانان و شیعیان مشغول شده اند!

هنر پيامبران خداوند از آدم  تا خاتم همين است كه ريشه اختلافات را از جامعه بشرى بزدايند و نقاط مشترك فكرى افراد را پرورش دهند تا امت پاينده و زوال ناپذير پديد آورند: «شرع لكم من الدين ما وصى به نوحا و الذى اوحينا اليك و ما وصينا به ابراهيم و موسى و عيسى ان اقيموا الدين و لا تفرقوا فيه » ؛ دينى را براى شما راه نمود كه به نوح توصيه كرده بود و آنچه به تو وحى فرستاديم و به ابراهيم و موسى و عيسى سفارش كرديم آن است كه : دين را بر پاى داريد و در آن تفرقه ننماييد.

تفرقه و اختلاف ضدیت با فرمان خداوند متعال  واز مهم ترین عوامل سقوط جامعه است . سند این ضدیت آیه ی « و لا تكونوا كالذين تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البينات و اولئك لهم عذاب عظيم » ؛  مانند كسانى نباشيد كه بعد از آمدن دلايل روشن - فرمان هاى خدا - راه تفرقه و اختلاف را پيش گرفتند. آنان گرفتار عذاب اليم و دردناك شدند

امام على عليه السلام  از تفرقه مى نالد: « فيا عجبا - والله - يميت القلب و يلجب الهم من اجتماع هولاء القوم على باطلهم ، و تفرقكم عن حقكم » ؛ چه شگفت انگيز است - به خدا قسم - اجتماع اين گروه - باند معاويه - بر باطلشان و تفرقه و جدايى شما از يكديگر در حقتان ، قلب انسان را مى ميراند و اندوه و غم را به طرف انسان مى كشاند. به یقین اطاعت از رهبرى اجازه نمى دهد كه زمينه جدايى و تفرقه پديد آيد.

در بعد داخلی نیز باید از اختلاف و تفرقه خود داری کرد و نباید دشمنان واقعی نظام را فراموش کرد و به مسائل باندی و جناحی و بزرگ نشان دادن اختلاف سلیقه ها پرداخت.استادآیت الله جوادی آملی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند این وحدت زمانی اتفاق خواهد افتاد که دو قشر دانشجویان و طلبه ها خودسازی داشته باشند » .به یقین آرامش و اتحاد زمانی گستره ای گسترده و ابدی خواهد داشت که خودشناسی و تهذیب نفس در میان بزرگان جناح ها ظهور و وجودی دائمی داشته باشد.گوش دادن به نصایح مقام معظم رهبری نیز برای همیشه راهگشا خواهد بود.

 


سردار سلامی ذز مرز مهران:امنیت کامل در مرزها برای زوار برقرار است/ لزوم توجه مسئولان استان به زیرساخ

 
سردار سلامی گفت: الحمدالله با تلاش های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرز وجود داشته و امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است.

به گزارش سیروان نوین، سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزمی ايلام بيدار مستقر در مرز مهران مرز مهران را امن دانست و گفت: الحمدالله با تلاش های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرز وجود داشته و امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است.

وی اظهار کرد: براساس گزارشات دریافتی در آنسوی مرز در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود نداشته و تسلط اطلاعاتی کافی وجود دارد.

جانشین ستاد کل سپاه افزود: همه مجموعه ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم تکریم و احترام زوار آنگونه که شایسته آنها بوده ایجاد شود.

سردار سلامی با شاره به خدمات انجام گرفته در مرز مهران تصریح کرد: سپاه با تمام توان در حال خدمات رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی شش هزار نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صدها دستگاه خودرو ترابری در هر لحظه از شبانه روز برای آسودگی این عزیزان تلاش می کند.

وی در خصوص امکانات زیر ساختی مهران اظهار داشت: ازدحام و استقبال چشمگیر مردم به گونه ای بوده که روند خدمت رسانی را با مشکل مواجه کرده و البته همه در تلاشند این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

جانشین ستاد کل سپاه افزود: موضوع زوار در مهران یک پدیده دائمی و همیشگی بوده و می طلب که مسئولان استان برای ایجاد زیرساخت های لازم تلاش نمایند.

 


شهيدي که در حال اقامه نماز به شهادت رسيد

شهيد نصرت الله عطايي زماني که در سنگر خود در حال اقامه نماز بود با اصابت خمپاره با داخل سنگرش به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
خبرنگار پايگاه خبري تحليلي ورامين ما مي گويد پس از هماهنگي با خانواده شهيد عطايي براي گرفتن مصاحبه، آدرس دقيق خانه پدر شهيد را گرفتيم؛ وارد روستا شده و آدرس مسجد محله پايين را از اهالي جويا شديم، خانه پدري شهيد عطايي دقيقاً روبه روي درب مسجد بود، با دربي بزرگ. صداي بچه ها که در حال بازي کردن درون حياط بودند، مي آمد. زنگ را زديم. صداي کودکان نشان مي داد که همگي با همان بازي و شوق کودکانه براي باز کردن درب و اينکه ببينند چه کسي زنگ را به صدا در آورده است مي دويدند. درب باز شد و کودکان همگي ساکت شدند، فکر مي کنم منتظر يکي از اقوام بودند ولي با ديدن ما ادب را رعايت کردند که مبادا ما ناراحت شويم. خانمي از روي سکو صدا زد بفرماييد، در خدمت هستيم. پس از ورود و سلام و احوالپرسي وارد اتاق گوشه سکو شده و منتظر شديم. پيرمردي سالخورده و سرحال با لبخندي بسيار زيبا به همراه خانمي محجبه وارد اتاق شدند. سلام و روبوسي بسيار گرمي با حاجي داشتيم.


فردا صبح بغداد را بزن!

سرتيپ خلبان سيروس باهري، همرزم شهيد بابايي

يکي از ماموريتهايي که به ما ابلاغ شد حمله به بغداد بود. در آن موقع صدام مدعي اين بود که رينگهاي پدافندي بغداد يکي از قويترين پدافندهاست به گونه اي که هيچ هواپيماي ايراني قادر به شکستن و رد شدن از آن نيست. در همان موقع يک خبرنگاري از شهيد اردستاني مي پرسد با وجود ادعاي صدام در خصوص پدافند قوي بغداد، شما چه تدبيري کرده ايد و چه طور مي خواهيد جواب صدام را بدهيد؟ شهيد اردستاني که يکي از خلبانان شجاع نيروي هوايي بود در جواب خبرنگار مي گويد: ما با اطلاع قبلي همين فردا صبح به بغداد حمله خواهيم کرد! آن زمان من در پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه همدان خدمت مي کردم. ما از انجام مصاحبه شهيد اردستاني اطلاعي نداشتيم. شهيد اردستاني با هواپيما در پايگاه سوم نشست و چون مقصدش پايگاه تبريز بود با توقف کوتاهي آماده پرواز به سمت پايگاه تبريز شد. در مدتي که در پايگاه سوم توقف کرد، مرا صدا کرد و نامه اي به من داد و گفت: مطالب اين نامه را امشب مطالعه کن!

ساعت تقريبا 12 شب بود که من در منزل يادم آمد شهيد اردستاني نامه اي به من داده و گفته آن را بخوانم.


اولين عکسي که از جنگ تحميلي به ثبت رسيد

تصويري که مشاهده مي کنيد، به گزارش فارس، اولين عکس ثبت شده از جنگ تحميلي است که توسط عباس فتحي به ثبت رسيده است. وي که متولد سال 1316 است عکاسي را از سال 1335 در روزنامه کيهان آغاز کرد. فتحي عکس‌هاي متعددي از دوران جنگ تحميلي انداخته است که شايد اين عکس به لحاظ سنديت تاريخي جالب تر باشد. عکس، لحظاتي پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط جنگنده‌هاي عراقي در 31 شهريور 1359 را نشان مي دهد.در روز 31 شهريور 1359 با هجوم ارتش عراق به مرزهاي غرب و جنوب و حمله هوايي به چند فرودگاه ايران جنگ تحميلي هشت ساله دولت عراق به رهبري صدام حسين عليه ايران آغاز شد. براي اولين بار اخبار ساعت 2 بعدازظهر روز 31 شهريور، خبر بمباران فرودگاه مهرآباد را مخابره کرد. روزنامه کيهان درباره فضاي فرودگاه و آنچه طي اين حمله بر مردم حاضر در آنجا گذشت، نوشت: «يکي از کارمندان هواپيمايي گفت که به هنگام مراجعت از فرودگاه به خانه متوجه شدم 3 فروند هواپيما با فاصله نسبتاً کمي بر فراز فرودگاه در حال پرواز هستند. از آنجايي که حدس مي‌زدم هواپيما‌ها خودي باشند چندان توجهي نکردم، تا اينکه صداي انفجار برخاست و آن گاه متوجه شدم که بمب انداخته‌ اند.» با شنيده شدن صداي انفجار مهرآباد در غرب تهران، مردم اين منطقه براي اطلاع از چگونگي واقعه به خيابان‌ها ريختند و با مشاهده بمباران قسمتي از فرودگاه به منظور کمک به سمت آن هجوم آوردند. روزنامه کيهان فرداي آن روز در باره تعداد مجروحين و مصدومين حمله عراق به تهران نوشت: «تا ساعت يک بامداد امروز تعداد مجروحين حادثه فرودگاه 38 نفر اعلام شد که 15 نفر به بيمارستان امام خميني، هشت نفر به بيمارستان شريعتي، سه نفر به بيمارستان صنايع هواپيمايي، هشت نفر به بيمارستان ميمنت و سه نفر به درمانگاه بيمه‌هاي اجتماعي منتقل شده‌اند.»


در اندیمشک خون می‌بارید آن روز

پس از سال‌ها هنوز هم احساس می‌کنم سینه‌ام تنگ است و نفس کشیدن مشکل. خوبی تقویم رنگ و رو رفته محل کارم این است که برخی مناسبت‌ها در آن وجود ندارد تا پس از سال‌ها مجبور شوم به «سه‌شنبه سیاه اندیمشک» که اینک به «حماسه مقاومت مردم» این شهر تغییر نام داده فکر کنم. تقویم «حاج مرتضی» تمام این نشانی‌ها را دارد و خیلی هم با عجله حرکت می‌کند...

ë قصه چیست؟
در تاریک روشن یک صبح پاییزی در هفته مبارک بسیج 1365 کتابهایم را با بی‌حوصلگی جمع می‌کنم و با پای پیاده راهی مدرسه می‌شوم. باد نسبتاً سرد صورت و استخوان هایم را می‌سوزاند، غرق در شور نوجوانی و افکار خود فارغ از دنیای پر هیاهو...
چند ساعتی می‌گذرد و انتهای درس عربی و زنگ آخر مدرسه استاد شهید مطهری، ناگهان صدای زوزه میگ‌های بعثی است که بار دیگر قصد دارند شهر را مورد آماج خود قرار دهند، با بی‌حوصلگی به پنجره کلاس نگاهی می‌اندازم و پس از آن تخته سیاه را که اکنون پر از حروف عربی و مفعول و فاعل است. با خود می‌گویم این دفعه هم شبیه دفعات مکرر قبلی است در دو منطقه بمباران و ضد هوایی به کار می‌افتد و هواپیماها از شهر خارج می‌شوند. تمام قصه پر غصه مردم اندیمشک از شهریور 59 تا انتهای جنگ تحمیلی تاکنون همین بوده و گویا جنگ جزئی از زندگی عادی آنان است. مردم این دیار بی‌ادعا و کم توقع بار حماسه هشت ساله را بر دوش می‌کشند، بدون اینکه نام و نشانی از صبوری و استقامت آنان ثبت شده باشد و بدون اینکه مدال شجاعت و استواری به شهر اهدا شود...
ë اما انگار این بار قصه متفاوت است...


جست‌وجوی یک عکاس جنگ

با گذشت سال‌ها از پایان جنگ هر وقت به سراغ عکس‌هایم می‌روم پیش از هر چیز چهره آدم‌های درون قاب عکس‌ها مرا با خود به سال‌های دفاع مقدس می‌برند. چهره‌هایی مصمم که با احساسات صادقانه و عواطف خود با من حرف می‌زنند و بی‌اختیار مرا به لحظه ثبت آن عکس می‌برند. این چهره‌های قاب گرفته از آن روزگار تا به امروز در گوشه گوشه میهن عزیزم چگونه زیسته‌اند؟! این سؤالی است که همواره یکی از دغدغه‌‌هایم را شکل داده‌اند.
تک‌تک این تصاویر برایم خاطره‌انگیزند و یادآور انسان‌های وارسته‌ای که به‌رغم هیبت جنگجویی در دل، قلب‌هایی رئوف و مهربان داشتند و سرشار از امید و آرزو برای آینده خود و کشورمان بودند و همین احساس، از ترس و اضطراب آنان می‌کاست و در راهی که برگزیده بودند همچون بنیان مرصوص محکم و استوارشان کرده بود. خاطره لبخندهایی را که سرپوش بر درد زخم‌هایش بود هرگز فراموش نمی‌کنم. آن روزها گذشت، اما برق نگاه افتخارآفرینان حماسه دفاع 8 ساله را که پس از جنگ بر سر کار و زندگی خود بازگشتند و در جای‌جای این مرز و بوم به زندگی عادی خود مشغول بوده اند نمی‌توانم از یاد ببرم.
هنوز چهره‌های خسته اما روح‌های بلندشان را به یاد دارم که در شرایطی که گلوله‌ها صفیرکشان فضا را می‌شکافتند در قاب دوربین من لحظه‌ای از زندگیشان ثبت می‌شد. هنوز صدای تند نفس‌هایشان را می‌شنوم. من در آن روزها نمی‌دانستم چه آینده‌ای در انتظار عکس‌هایم خواهد بود! افرادی سرشار از احساس و شور زندگی، جانشان را برای آرمان‌های بلند در کف اخلاص گذاشته و سمبل غیرت و پایداری شده بودند. آن روزها از عظمت روح‌هایی که جسم‌هایشان مقابل دوربین‌ام قرار داشتند غافل بودم و تنها تلاش می‌کردم در عکس‌هایم واکنش‌های صادقانه آن دریادلان را ثبت کنم. اینک از پس غبار سالیان برآنم تا افراد جا گرفته در قاب عکس‌هایم را بیابم و با بیرون کشیدن آنان از درون عکس به آنان حیات تازه ای ببخشم و به نسل امروز که سخت نیازمند دانستن و باورهای آن دوره است، نشان دهم.
از این رو از افرادی که خود در قاب عکس‌هایم جا گرفته‌اند و یا کسانی که آنان را می‌شناسند می‌خواهم با دفتر روزنامه ایران بخش پایداری یا با شماره تلفن روزنامه ایران داخلی 305 تماس بگیرند و ما را از محل کار و زندگی خود و همرزمانشان باخبر سازند تا یک بار دیگر به سراغ‌شان برویم و با تهیه گزارش تصویری از زندگی امروزشان مجموعه‌ای درخور و تأثیرگذار فراهم آوریم.
سعیدصادقی - عکاس جنگ


حاج قاسم از شهادت حاج قاسم می‌گوید

نوشتن از شهدا نیاز به قلمی است که جوهر آن در جوهرهء آدمی شکل‌گرفته باشد. روستای جزینک، کربلای زابل است و زیارتگاه عاشقانی است که دلشان به هوای پرواز پر می‌کشد. حاج قاسم سلیمانی فرمانده کنونی سپاه قدس و فرمانده سابق لشکر 41 ثارالله در روزهای سخت نبرد و دفاع گاهی اوقات که دلش می‌گیرد به این سرزمین می‌رود.

 شکاف تارک

«ای رهگذر بایست

اینجا جزینک است/ این خطه قطعه‌ای از خاک کربلاست

بو کن مزار مست شهیدان تشنه را/ بوی بهشت می‌وزد از خاک این دیار

یک‌لحظه گوش کن/ فریاد سرخ شب شکن شیر جبهه را

بر قامت بلند شهیدان نظاره کن/ خون از شکاف تارک (قاسم) به آسمان/...»


زندگینامه ی روحانی شهید نقدعلی باغچقی

از شهدای شاخص روحانیت و بسیج بجنورد و خراسان شمالی

تقدیر شده توسط سردار نقدی فرمانده ی بسیج کشور، مهرماه 1392

تقدیر شده توسط سردار یوسفعلیزاده فرمانده سپاه خراسان شمالی،1392

تقدیر شده توسط احمدی بیغش استاندار اسبق استان خراسان شمالی، 1391

تقدیر شده توسط روحانی نیا مدیر کل اسبق سازمان تبلیغات خراسان شمالی، 1390

نامزد منتخب بخش شهدا در سومین جشنواره ی شهروند برگزیده ی بجنورد در سال 1394

 زندگینامه:

روحانی شهید نقدعلی باغچقی درسال ۱۳۱۹ خورشیدی در روستای باغچق از توابع شهرستان بجنورد، استان خراسان شمالی در خانواده ای مذهبی، اصیل و هنردوست متولد شد. وی فرزند ارشد عطاخان و از نوادگان نسل سوم علی خان بگ باغچقی بوغانلو(از رجال دارالحکومه بجنورد


عملیات های رمضان

8 سال دفاع مقدس گستره زمانی بود که نمی‌شد از انجام عملیات در آن صرف‌نظر کرد؛ این بازه زمانی سبب شده بود که چهار عملیات در روزهای مبارک رمضان برگزارشود.
گستره‌ای برای دفاع

 اولین آن عملیات محدود رمضان در مردادماه سال 60 که در 5 مردادماه برگزار شد .دومین مهم‌ترین آن «عملیات رمضان» در تیرماه سال 61 و همزمان با شهادت مولای متقیان امیرالمومنین (علیه‌السلام) بود. پس‌ازاین عملیات سال 64 عملیات ایذایی بانام ظفر 1 در جزیره مینو ساعت 20 و 15 دقیقه روز 7 خردادماه رزمندگان نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی مستقر در جبهه جنوبی با گذشتن از عرض رودخانه ‹‹اروندرود›› و یورش به مواضع اشغالی دشمن در جزیره ‹‹مینو›› ضمن انهدام بخشی از نیروهای دشمن شماری از سنگرهای انفرادی و اجتماعی نیروهای عراق را از میان برده و به مواضع پیشین خود بازگشتند. همچنین عملیات قدس یک برای نزدیکی شدن به اهداف عملیات مهم بدر طراحی و در ماه مبارک رمضان اجرا شدند.
با توجه به اینکه ماه رمضان مصادف شده با تیرماه و قرابت و نزدیکی 21 ماه رمضان و 22 تیرماه گذری می‌کنیم بر عملیات برون‌مرزی «رمضان» :  رمضان بود و هوا شرجی می‌زد. رزمنده‌ها دل در دلشان نبود؛ زمان، زمان انتقام، بالاخره شامگاه بیست و یکم ماه رمضان از راه رسید و عملیات رمضان کلید خورد و «یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» ذکر لب‌هایی شد که دیدار محبوب را تمنا کردند.
رمضان بود. عطش بود. بوی پیکرهای سوخته از میدان مین می‌آمد و آنان که از دیدار حق محروم ماندند با آب کانال پرورش ماهی و نهر کیتبان و ... وضو گرفتند.


با کتابهای سردار حسین همدانی

سردار حسین همدانی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و راوی سه کتاب «مهتاب خین»، «فاتحان خرمشهر» و«تکلیف است برادر» شب گذشته 16 مهرماه 1394 در سوریه به شهادت رسید.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه غرب، به ویژه در استان های «همدان» و «کردستان» بود. پیشتر روزنامه "Wall Street Journal" درباره سردار همدانی نوشته بود: «ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.»


ایثار و فداکاری

یکی از شب های سرد زمستان ، در کوه های  غرب کشور ، لحظه ی آغاز عملیات بیت المقدس 2  فرا رسید. در آن لحظه ی تاریخی و آکنده از حماسه و معنویت ، رزمندگان با هم دیده بوسی و وداع می کردند . هدف گردان ما ، تصرف ارتفاعات معروف آن منطقه بود که نیرو های عراقی در آن مستقر بودند . مهمترین آن ها کله قندی بود گردان راه افتاد و بعد از طی حدود دو ساعت راه ، گروهی که فرمانده گردان هم در آن بود ، راه را گم کرده و از سایر رزمندگان دور شد. تازه متوجه وضعیتمان شده بودیم. که صدای الله اکبر بچه ها به گوش رسید و عملیات آغاز شد . با شلیک منورهای عراقی ، آسمان روشن شد و ما مسیر را تشخیص داده و به سوی هدف ادامه مسیر دادیم.

بعد از ظی مسافت کوتاهی خود را در محاصره ی دشمن دیدیم . ما در دامنه کوه بدون حرکت مانده بودیم و بالای قله و پایین تر از ما عراقی ها در کمین بودند . چند نفر از بچه ها مسیر را به طرف قله دور زدند و پشت سر عراقی ها رسیدند و درگیری آغاز شد.

خوشبختانه دشمن از پای در آمد و همزمان با پیروزی رزمندگان اسلام، بالای قله رسیدیم. در حین عملیات ، لباس های گرم داخل کوله ام را از دست داده و به شدت احساس سرما می کردم. فقط یک لباس معمولی بسیج به تن داشتم . شب سردی بود و برف نیز کم کم می بارید . سرما داشت مرا از پا در می آورد که یکی از برادران بسیجی ، متوجه لرزش من شد و پرسید: مجروح شده ای  گفتم :نه  ! گفت: پس لباس های گرمت کجاست ؟! ماجرا برایش تعریف کردم ؛ با سرعت و بدون هیچ درنگی لباس هایش را در آورد و به من داد؛ آن هم موقعی که خودش بع آن نیاز داشت. آیا برای دیده ایثار و فداکاری باید منتظر  معجزه بود؟!

برگرفته از کتاب خاطرات رزمندگان فرهنگی/ راوی/ نقی خاوری


فکه

فكه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائیه‌، نه‌...
فكه‌ فقط‌ فكه‌ است‌! با قتلگاه‌ و كانال هایش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هایش‌.
فكه‌ قربانگه‌ اسماعیل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ مكه‌.
فكه‌ را سینه‌ای‌ است‌ به‌ وسعت‌ میدان های‌ مین‌ِ گسترده‌ بر خاك‌.
فكه‌ را دلی‌ است‌ به‌ پهنای‌ سیم های‌ خاردار خفته‌ در دشت‌.
فكه‌ را باغ هایی‌ است‌ به‌ سر سبزی‌ جنگل‌ امقر.
فكه‌، روحی‌ دارد به‌ لطافت‌ ابرهای‌ گریان‌ در شب‌ والفجریك‌.
فكه‌، چشمانی‌ دارد به‌ بصیرت‌ دیده‌بان‌ خفته‌ در خون‌، بر ارتفاع‌ صد و دوازده‌.
فكه‌، خفته‌ بر زیر گام هایی‌ است‌ كه‌ رفتند و باز نیامدند.
فكه‌، استوار ایستاده‌ است‌، برتر از سنگرهای‌ بتونی‌ ضد آرپی‌ جی‌.
فكه‌،هیچ‌ در كف‌ ندارد، همچون‌ بسیجی‌ ایستاده‌ در برابر تانك های‌ مدرن‌ بعث‌.
فكه‌، همه‌ چیز دارد، همچون‌ بسیجی‌ مهیای‌ سفر به‌ دیار حضرت‌ دوست‌.
قلب‌ فكه‌، در والفجر مقدماتی‌ تپید.
قلب‌ فكه‌، در والفجر یك‌ از حركت‌ بازایستاد.
قلب‌ فكه‌، در دشت‌ سُمِیدِه‌ پاره‌ پاره‌ شد.
قلب‌ فكه‌، در قتلگاه‌ رُشیدیه‌ سوراخ‌ سوراخ‌ شد.
قلب‌ فكه‌، در ارتفاع‌ صدوچهل‌وسه‌ شكست‌.
قلب‌ فكه‌، میان‌ كانال‌ِ كمیل‌ جا ماند.
چه‌ بسیار چشم ها كه‌ بر خاك‌ فكه‌ نگران‌ ماندند.
چه‌ بسیار لب ها كه‌ در سنگرهای‌ فكه‌ خندان‌ خفتند.
چه‌ بسیارروح ها كه‌ شادمان‌ درفكه‌ بالشان‌ خونی‌ شد.
چه‌ بسیار كبوترها كه‌ پر بسته‌ در فكه‌ از كانال ها پر كشیدند.
چه‌ بسیار مرغان‌ آغشته‌ به‌ عشقی‌ كه‌ در فكه‌ غریبانه‌ ذبح‌ شدند.
از فكه‌، فقط‌ باید در فكه‌ سخن‌ گفت‌ و بس‌.
از فكه‌، فقط‌ باید با اهل‌ فكه‌ سخن‌ گفت‌ و بس‌.
از فكه‌، باید برای‌ عاشقان‌ فكه‌ نشان‌ آورد و بس‌.
سوغات‌ فكه‌، چه‌ می‌تواند باشد جز مُشتی‌ سیم‌ خاردار وحشی‌؟
تحفه‌ از فكه‌، چه‌ می‌توان‌ برگرفت‌ جز پرچمی‌ سه‌ رنگ‌ خونی‌؟
یادآوری‌ از فكه‌، چه‌ می‌توان‌ با خود داشت‌ جز پلاكی‌ سوراخ‌ شده‌ بر سینه‌ از تركش‌؟
در فكه‌ بود كه‌ حلقوم ها، شمشیرها را دریدند.
در فكه‌ بود كه‌ پیكرها، كمان ها را شكستند.
در فكه‌ بود كه‌ سرها، نیزه‌ها را بالا بردند.
در فكه‌ بود كه‌ جان ها، خاكیان‌ را جان‌ بخشیدند.
در فكه‌ بود كه‌ ارواح‌ مطهر، مردگان‌ را جان‌ دادند.
در فكه‌ بود كه‌ هر كه‌ اهل‌ فكه‌ بود، روحش‌ به‌ اوج‌ پر كشید.
در فكه‌ بود كه‌ هر كه‌ آرزو می‌كرد چونان‌ مادرش‌ مفقود بماند، پیكری‌ از او باز نیامد و گمنام‌ خفت‌.


فكه‌ را دلی‌ است‌ داغدار مصطفی‌(ص‌).
فكه‌ را اثری‌ است‌ از پهلوی‌ شكسته‌ فاطمه‌(س‌).
فكه‌ را نشانی‌ است‌ از فرق‌ شكافته‌ علی‌(ع‌).
فكه‌ را تشتی‌ است‌ سرخ‌ از خون‌ حلقوم‌ حسن‌(ع‌).
فكه‌ را پیكری‌ است‌ پاره‌ پاره‌ از اندام‌ حسین‌(ع‌).
فكه‌ را درد غربت‌ پیر كرده‌.
فكه‌ را سوز هجر زمین‌گیر كرده‌.
فكه‌ را ژرفای‌ انتظار، چشم‌ به‌ زیارت‌ دوست‌ نگه‌ داشته‌.
فكه‌ را تنهایی‌ عشق‌ قداست‌ بخشیده‌.
مگر می‌شود پیامبر از فكه‌ گذر نكرده‌ باشد؟
مگر می‌شود فاطمه‌ دلش‌ در فكه‌ نسوخته‌ باشد؟

مگر می‌شود حسن‌ در فكه‌ غریب‌ نباشد؟
مگر می‌ شود حسین‌ در فكه‌ سر از بدنش‌ جدا نشده‌ باشد؟
مگر می‌ شود مهدی‌ فاطمه‌ بر فكه‌ گذری‌ ونظری‌ نداشته‌ باشد؟


تو رو خدا با نام شهدا بازی نکنید...

سلام و درود خدا بر شاهدان و شهدای زمان و امام شهدا و دوستداران شهدا و کسانی که دلشون به عشق شهادت می تپد
وسلام بر همه کسانی که به خاطر حرمت و قداست و پاکی واژه شهادت و فرهنگ شهادت به این گروه پیوسته اند و از همین جا خاک پاهای شما را سرمه چشمانم کرده و از همه شما طلب دعای خیر دارم.

امروز روز آزمون است

روز امتحان الهی است
برای چه کسانی ؟
برای کسانی که در معرکه قدرت هستند
برای کسانی که نامشان گره خورده با نام شهداست
برای کسانی که عشقشون شهداست
ای کسانی که در معرکه قدرت هستید ای کسانی که نامتان با نام شهدا عجین شده است ای کسانی که دوستدار شهدا هستید مواظب باشید
آزمون ها منظم و پیچیده و پشت سر هم هستند.
نام بسیج با نام شهدا عجین شده است
وای بر بسیجی که نام شهید را خدشه دار کند و وای بر فرماندهان بسیجی که بسیجی های بزرگی مثل همت و باکری را فراموشش کنند
وای بر رییس جمهور و وزیر و نمایندگانی که قداست شهید را به بازی بگیرند و قدر ندانند وام دار چه کسانی هستند
وای بر مردم ساده و کوچه بازاری که به جای عقلشون از احساساتشون کمک بگیرن
امروز
همه مدیون شهدا هستیم
تو را خدا با نام شهدا بازی نکنید
من برادر کوچکی هستم که دلم شکسته است از وقایع این چند مدت اخیر.
اگر می خواهید شهدا را کنار بزنید لباس شهدا را به تن نکنید
شهدا اهل سیاست و دنیا و قدرت نبوده و نخواهند بود
تو رو خدا با نام شهدا بازی نکنید.


 


فاصله شما با شهدا چقدر است؟؟؟

بگذارید صادقانه و بی‌رودربایستی و شفاف دربارة مسائل صحبت کنیم، ممنون.

ـ می‌دانید نسل جوان امروز چگونه به اطراف خود می‌نگرد؟ می‌دانید تصویر ذهنی جوانان چیست؟

 .

.

.

ـ می‌دانید راجع به نسل گذشته و گذشته‌های نسل چگونه می‌اندیشند؟

ـ می‌دانید چرا می‌گویند: نسل سوخته، نسل فراموش شده، نسلی که دوره‌اش گذشت؟

ـ جملات زیر را چگونه تمام می‌کنید؟

1. انقلاب کردیم تا...

2. جنگیدیم چون...

3. شهید شدیم تا آینده...

4. و اگر هنوز زنده‌ایم اما هنوز...

5. رفتیم و رزمیدیم چون ما را چنین تربیت کردند که نباید امام را تنها بگذارید و نسبت به دین خدا...

6....

ـ در جملات زیر، زیر قسمت‌هایی که خوش‌تان نمی‌آید خط بکشید...


خاطره عجیب از راهیان نور

 

یک خاطره عجیب از راهیان نور
 از این اتفاقی که الان برایتان تعریف می کنم، تا الان که می نویسمش، جز تعدادی از همسفرانم فقط یک نفر که ماجرا را برایش تعریف کرده ام، هیچ کس خبر ندارد.هنوز هم یک علامت سوال بزرگ است در ذهنم: چرا؟

 

 

مشغول بازی با خاک و تفکر بودم که احساس کردم چیزی از خاک زده بیرون.کنجکاو شدم ببینم چیست.خاک اطرافش را کنار زدم و بیرونش کشیدم. باورم نمی شد.یک تکه استخوان بود....


روایتی از نقی کریمی در مورد مهدی باکری

 می گفت دم در دیدم یک نفر پاسدار تقریبا قد کوتاهی که لباس نظامی هم پوشیده جلوی در ایستاده و گفت که من مهدی باکری هستم و من هم اسم ایشان را خیلی شنیده بودم ولی شناختی از ایشان نداشتم و از نزدیک نمی شناختمشان.خیلی از بابت اینکه چطور شب این وقت نا امنی یک پاسدار توانسته به این منطقه بیاید. رفتیم داخل و کلی در باب موضوعات گوناگون صحبت کردیم و بعدا آقا مهدی گفتند که فلانی می توانی به ما لیستی بدهی که از داخل منطقه شما چند نفر به حزب دمکرات ملحق شدند ؟ من هم بعد از کلی فکر گفتم که بله منتها زمانبر است . گفت چقدر ؟ گفتم حدود یک ماه. با تعجب گفت یک ماه؟ نه این خیلی مدت زیادی است من همین فردا لیست نفرات و آدرس منازلشان را می خواهم. بالاخرا با هر زحمتی بود در زمان مقرر که فردا شب بود دوباره آقا مهدی آمد دم در و من هم لیست را دادم به ایشان و آمار نفرات هم حدود 33 نفر بودند که همه مدلی بود داخل لیست یعنی یکی پسر خانواده بود یکی پدر خانواده یکی دو برادر از یک خانه و یک همسر خانواده بود و این 33 نفر برعلیه نظام در واقع اسلحه برداشته و جنگ می کردند . آقا مهدی به من گفت فلانی من مهندسم و من هم چون آنموقع خیلی مدرک مهندسی نبود تعجب کردم و گفت اینقدر من پول دارم و اینقدر هم از شما می خواهم چون وضع مالی شما خوب است. من هم اطاعت امر کردم. من گمان می کردم آدرس این نفرات را برای اذیت و تهدید می خواهند و لی دیم نخیر ماجرا چیز دیگری است . پول را به من دادند و مابقی را هم خودم تهیه کردم و دستور دادند که آرد و خوار و بار تهیه کنم و بعدا دو نفری به ملاقات خانواده های کسانی که به حزب ملحق شده اند می رویم. بعدا از تهیه ملزومات به همراه آقا مهدی به تک تک خانه های این نفرات رفتیم که همه شان هم وضع مالی بسیار نا مطلوبی داشتند و این آرد و خواربار را می دادیم و از خانواده ها دلجویی می کردیم و اگر بچه داشتند آقا مهدی با این بچه بازی می کرد و البته خود را کاملا معرفی میکرد که من مهدی باکری هستم و از سپاه پاسداران هستم و از این حرفها. بعد از پیچیدن این خبر در تمام منطقه و رسیدن این خبر به گوش همان حزبی ها که بر علیه ایران کار می کردند...

متن کامل در ادامه...


شهادت در قرآن

قرآن در آیات ۱۷۵ تا ۱۶۹ سوره آل‌عمران به مقام شهیدان می‌پردازد.

«البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود .(۱۶۹) آنان به فضل و رحمتی که از خداوند نصیبشان گردیده شادمان‌اند و به آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده دهند که از مردن هیچ نترسند و از فوت متاع دنیا هیچ غم مخورند. (۱۷۰) و آنها را بشارت به نعمت و فضل خدا دهند و اینکه خداوند اجر اهل ایمان را هرگز ضایع نگرداند .(۱۷۱)»

  1. ^  آیات ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره آل عمران:

«وَ لا تحْسبنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فی سبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹) فَرِحِینَ بِمَا ءَاتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَ یَستَبْشرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ(۱۷۰) یَستَبْشرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ فَضلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ(۱۷۱)»


زندگی نامه شهید یاغچیان

 

بسم رب

زندگينامه

 

شهيد مرتضي ياغچيان درتيرماه سال ۱۳۳۵ به دنيا آمد‌. در كودكي علاوه بر تحصيل به مجالس‌عزاداري و قرآن نيز مي‌رفت‌. دوران ابتدايي را در مدرسه "ناصرخسرو" تبريز گذراند دوران راهنمايي در مدرسه نجات سپري شد‌. در سال ۱۳۵۶ موفق به دريافت مدرك ديپلم در رشته مدلسازي از هنرستان صنعتي تبريز شد‌. براي طي دوره سربازي به حوزه نظام وظيفه معرفي شد‌.
زماني كه امام‌(ره‌) فرمان فرار سربازان از پادگانها را دادند‌. ايشان نيز مانند مردم انقلابي ايران در تظاهرات و تجمعات ضد طاغوتي شركت كرد‌. بعد از پيروزي انقلاب‌، به عضويت سپاه درآمد‌. و تصدي تسليحات سپاه تبريز كه اهميت زيادي در آن ايام داشت با او بود‌. از مسئوليت وي يادها و خاطرات بسياري درذهن تمامي مسئولين سپاه آن زمان مانده است‌. همچنين مردم خاطرات زيادي از مبارزات او در "غائله حزب خلق مسلمان‌" تبريز و آشوب گروههاي ديگر دارند‌. وي در تسخير مقر فرماندهي اين حزب كه در ميدان منجم تبريز واقع بود رشادتهاي بسياري از خود نشان داد‌. در تيرماه سال ۵۹ وي به همراه برادر احمد پنجه شكار امور اجرايي مربوط به ستاد عملياتي سپاه را به عهده گرفت‌. وي تحت عنوان مسئول تجهيزات تبريز و معاون اطلاعات عمليات انجام وظيفه نمود و پس از طي اين دوره‌ها به شيراز اعزام شد تا يك دوره هوابرد را در آنجا بگذراند و پس از آن جزء اولين نيروهاي سپاه به جبهه اعزام شد‌.
در اين مدت وي بارها مجروح و هر بار قبل از بهبودي كامل باز به جبهه مي‌رفت‌. مدتي بعد به دستور حضرت آيت‌الله مدني به سمت مسئول عمليات سپاه مراغه منصوب شد‌. در عمليات بيت‌المقدس با سمت مسئول محور تيپ حضور داشت و در عمليات رمضان معاون تيپ عاشورا شد‌. زماني كه تيپ عاشورا به لشكر عاشورا تبديل شد مرتضي به سمت معاون دوم لشكر منصوب گرديد‌. پس از شركت در عملياتهاي والفجر مقدماتي‌، والفجر ۲، والفجر۴ با همان سمت و با تلاش بيشتر نوبت به شركت درعمليات خيبر رسيد‌. آنان با جانفشاني از پل حميد و جزاير مجنون دفاع كردند‌. شهيد ياغچيان در حين عمليات به شهادت رسيد‌.


خاطراتی از شهید یاغچیان

گفتم‌: آقا مرتضي چرا وقتي گلوله دشمن مي‌آيد توجهي نمي‌كنيد، خنديد‌. گوئي آنچه را من خوانده بودم او آموخته بود‌. گلوله‌هاي دشمن هم مسلمانها را مي‌شناسد تاآن موقع كه مرگ انسان فرا نرسيده باشد محال است كه اتفاقي بيفتد، همه گلوله‌ها اسيرخودشان را مي‌شناسند‌. وقتي به يك مسلماني كه هنوز مرگش فرا نرسيده نزديك مي‌شوند، مسير خود را عوض مي‌كنند‌. ناگهان خمپاره‌اي در ميان ما افتاد...

 

متن کامل در ادامه...


زندگی نامه آقا حمید

بسم الله الرحمن الرحيم

زندگينامه سردار گمنام خطه ی غيور خيز آذربايجان ، شهيد حميد باکری

 

شهيد حميد باكري در پاييز سال ۱۳۳۳ "ه‌.‌ش‌" در شهر اروميه ديده به جهان گشود‌. در سن دو سالگي مادرش را در يك حادثه تصادف از دست داد و با خانواده‌اش پيش عمه‌اش زندگي كرد و در اصل عمه‌اش نقش مادر را براي او بازي مي‌كرد‌.
در دوران مدرسه‌اش ساواك برادر بزرگترش را به شهادت رساند‌. به همين علت از جانب پدر براي فعاليت‌هاي سياسي محدوديت داشت‌. بعد از اتمام دوره متوسطه به سربازي رفت و در دوران سربازيش بيشتر با حقايق اطراف آشنا شد و بعد از اتمام سربازي به كمك مهدي و يكي ديگر از دوستانش به دانشگاه راه پيدا كرد‌.
فعاليتهاي انقلابي و مذهبي خود را گسترده كرد‌. او براي محكم‌تر كردن پايه‌هاي اعتقاديش و به سبب مشكلاتي كه در ايران برايش به وجود آمده بود تصميم گرفت از كشور خارج شود، ابتدا به تركيه رفت اما با ديدن وضع آن جا و وضع دانشجويان دانشگاههاي تركيه شروع به مكاتبه با پسر دايي‌اش در آلمان كرد‌. و بالاخره شهر "آخن‌" پذيراي حميد شد‌. بعد از مدتي شنيد كه امام خميني‌(ره‌) به پاريس تبعيد شده‌اند، لذا پس تصميم گرفت كه بدون واسطه صحبتهاي امام را بشنود‌. او كم كم شروع به حمل اسلحه كرد و سلاح‌ها را تا مرز ايران و تركيه مي‌آورد و بقيه به عهده مهدي بود‌.
حميد براي پيروزي انقلاب به ايران آمد و در تظاهرات مردمي شركت مي‌كرد تا اينكه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد‌. بعد از پيروزي حميد به عضويت سپاه پاسداران اروميه درآمد و بعد از مدتي به فرمان امام كه مبني بر تشكيل بسيج بود، مسئول بسيج استان شد و همسرش هم مسئول بسيج خواهران‌.
كم‌كم اروميه داشت حال و هواي قبل از پيروزي را فراموش مي‌كرد و همه چيز رنگ و بوي انقلابي گرفته بود‌.
در يكي از نماز جمعه‌ها حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمان آزادسازي سنندج از دست ضد انقلابيون و دموكراتها را صادر كردند، حميد هم ۱۵۰ نفر از بچه‌هاي سپاه را براي مقابله با ضد انقلابيون به سنندج برد‌.
سنندج و مهاباد آزاد شد و حال نوبت بازسازي بود، حميد مسئول كميته برنامه جهاد شد و تصميم بر بازسازي داشت‌. بعد از اينكه جنگ شروع مي‌شود حميد بودن درجبهه‌ها را به فعاليت پشت ترجيح جبهه مي‌دهد‌.
اما حضور حميد در همه جا لازم بود چون نيروي فعال و مخلصي بود‌. در سال ۶۰ خدا "احسان‌" را به او داد‌. پس حال علاوه بر مسئوليتهايش بايد معلم خانواده نيز باشد‌. پس خانواده را همراه خود به اهواز مي‌برد‌. عملياتها شروع مي‌شود‌. حميد در عملياتهاي زيادي شركت مي‌كنند‌. از جمله : فتح‌المبين‌، بيت‌القمدس‌، رمضان‌، والفجر مقدماتي‌، والفجر چهار، و غيره‌، اما آخرين عملياتي كه حميد در آن حضور داشت "خيبر" بود‌. آقا مهدي زنگ زد و حميد را به حضور در جبهه فرمان داد‌.
حميد هم از خانواده خداحافظي كرد‌. رفت و حاج مهدي معاونانش را به همه معرفي مي‌كند‌. اولي حميد باكري و دومي مرتضي ياغچيان‌. حميد باكري در حال حفاظت از پل جزيره مجنون از دست عراقيها به شهادت مي‌رسد و ياغچيان مسئوليت او را به عهده مي‌گيرد اما چندي بعد او نيز شهيد مي‌شود اما جزيره مجنون حفظ مي‌شود‌


خاطراتی از آقا حمید

 امير دلهای بسيجی   

بسم رب الشهدا

خاطرات

 

 

آقاي كاظم شهرياري مي‌گويد: بچه‌ها مرخصي مي‌خواستند و نمي‌دانستند عمليات در پيش است‌. همگي جمع شدند و طرف چادر حميد راه افتادند هر كس چيزي مي‌گفت‌. آقا ما مشكل داريم كار و زندگي داريم برگه پايان ماموريت ما را بدهيد تا برويم‌. يكي كه گويا عصباني‌تر بود با لحن تندي گفت‌: خودتان خانواده‌هايتان را مي‌آوريد اينجا فكر مي‌كنيد كه ما چه مشكلي داريم‌؟ حميد آقا گريه‌اش گرفت به همين علت داخل سنگر رفت‌. بعد از مدتي بيرون آمد و گفت‌: چه كسي اين حرف را زده‌؟ آن فرد گفت‌: من گفتم‌. حميد آقا گفت‌: تو خجالت نمي‌كشي‌؟ فردا صبح در حسينيه جمع شويد اگر خواستيد همه به مرخصي مي‌رويد‌. فردا همه در حسينيه جمع شدند و حميد شروع كرد به سخنراني از جنگ و جبهه گفت‌، و از پشت جبهه و خانواده‌. پشت تمام بچه‌ها لرزيد‌. بعد گفت‌: حال برادران يكي يكي بيائيد و برگه مرخصي را بگيريد‌. هاي‌‌هاي گريه بچه‌ها بلند شد‌. آنها در ميان گريه نيم نگاهي هم به حميد داشتند‌. كسي كه آن حرف را زده بود به حميد بلند شد و به سوي حميد رفت و گفت‌...

 

به ادامه مراجعه کنید...


هايکو کتاب - يک


من می گویم شما بگریید


آقای رئیس جمهور


همه چیز فرو می پاشد 



 علیرضا قزوه ، میگل آنخل استوریاس، چینوا اِچه بی


ن : مدیونید اگه فکر سیاسی بکنید 




یک پست و دو نشان




این پست هم یک هایکو کتاب است هم معرفی سه کتاب خواندنی که خواندشان قطعاً خالی از لطف نیست

باز هوای حرمت آرزوست...

به نام خدای حسین(ع)؛ به تبرک ثانیه های میلادت فطرس ملک بخشیده شد و من بهانه ای بهتر از عشق در دستم نیست، وقتی از همه جا رانده و مانده ام تا پیشاپیش به پیشکش ساحت مقدس روز سوم بیاوردم و برای شکسته بالی ام طالب فرجی باشم و خدا دست رد به سینه اش نمی زند هرکسی را که تو را دارد، ای حسین(ع)...

تولد امام حسین

جنت که بود رایحه‌اش رایحه‌ی عشـق

الحق که معطر شده از بوی حسین است

جبریل امین فـخر کنان از ازل الدهر

در کنگره‌ی عرش ثناگوی حسین است

دلتنگ نوشت: پیشاپیش آمده ام برای تولدت ارباب تا فریادم زودتر برسد برای عیدی گرفتنم که حسین جانم: باز هوای حرمت آرزوست...


«سه رفیق بودیم و دو ماسک ...»

ترکشها صورتش را داغون کرده بود.گوشت های آویزان صورتش را توی آینه نگاه می کرد و خنده اش می گرفت.بین بچه ها هم مزه می ریخت و می گفت: «دلم برای اون حوری بیچاره می سوزه که قراره بعد شهادتم بیفتم تو بغلش!» اما حالا که دختر پنج ساله اش از بغلش فرار می کند، پشت آینه می ایستد و اشک می ریزد! ...

. . .


Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لینک های مفید

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید اميدوارم اوقات خوشي داشته باشيد

آخرین مطالب


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 5011
تعداد مطالب : 415
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دريافت همين آهنگ

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 5011
تعداد مطالب : 415
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

بازدید : بازدید : دریافت کد نظر یادت نره


به سایت علیرضا خوش آمدید درصورت مشکل با شماره09010975092تماس بگیرید



کد کج شدن تصاوير